2009. október 26., hétfő

Parádés ebéd


Idônként érdemes kicsit jobban beásni a mélyhûtôbe, mert olyan kincsekre bukkanhatunk, aminek parádés ebéd lehet a vége. Hát ez történt tegnap is.
Már nem tudom mikor, a Spar-ban vettem mélyhûtött vadlazac-filét kifejezetten megfizethetô áron. Ez került megmunkálásra tegnap. A köret zöldfûszereken átforgatott fôtt krumpli volt. És hát igen, a zöldfûszer csokrot nem a kertben szedtem, de még csak nem is a balkonládából, hanem szintén a fagyasztóból. Az Iglo egyik friss zöldfûszerkeverékérôl (azt hiszem olasz) van szó, mert eddig sajnos rövid idôn belûl befürödtem a cserepes fûszernövényekkel. A bazsalikom hamar elkezdett összetöpörödni, a rozmaring egyszercsak megkopaszodott. Egyedül a menta bírta, sôt ha kicsit nem figyeltem úgy kellett lefejteni a konyhaablakról, hogy kilássunk rajta.
A végeredmény, mint már írtam parádés lett. És jobb híján egy kis pezsgôt küldtünk utána, soha rosszabbat egy olyan szürke ôszi napon, mint a tegnapi volt. :-)

Vadlazac-filé zöldfûszeres fôtt burgonyával

Hozzávalók:

2 db vadlazac-filé
1 doboz friss olasz zöldfûszerkeverék (Iglo)
5-6 szem közepes burgonya
1 citrom
olívaolaj
vaj
durvára tört színes bors keverék, rozmaring, só

Kicsit hagytam felengedni a lazacot, addig megpucoltam és összedaraboltam a krumplit és sós vízben feltettem fôni. A zöldfûszereket olívaolaj és vaj keverékén átfuttattam és a kellemesen haraphatóra fôtt krumplival összekevertem. Ment bele só is.
A citromot kis gerezdekre vágtam, a halat meglocsoltam citromlével, sóztam és megszórtam a színes borssal. Egy kis serpenyôben a vaj és az olíva elegyébe beledobáltam a citrom gerezdeket és szórtam bele egy kevés szárított, egész rozmaring levelet is. Ebbe fektettem a lazacfiléket és oldalanként 4 percet sültek.
Aztán már csak tálalni kellett és kibontani a pezsgôt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése