2009. július 21., kedd

Brownie a Szakácsok könyve szerint

A Szakácsok könyvében egy túrós brownie recept szerepel. Én a túró-krémsajt adalék nélkül készítettem el (gyakorlatilag csak a tésztát), apróbb változtatásokkal. A recept szerinti porcukor mennyiségét majd' 100 gr-mal lecsökkentettem a megadott ijesztô :-) 450 gr-hoz képest, mert úgy éreztem, hogy Kis Társaságunk ízlésének ennyi cukorral ez a süti már túl édes lenne. A kettes számú módosítást pedig sajnos a kényszer szülte. A recept 200 gr pekándiót ír elô, de ez a csemege sajnos nem alapfelszereltség a kamránkban, így natúr pirított földimogyoróval helyetesítettem. Közel sem az igazi...
A végeredmény azért nagyon klassz lett! Olyannyira, hogy ezentúl ez lesz a tutinyerô brownie receptem.

Ide másolom a recipét a könyv szerinti mennyiségekkel:

- 200 gr pekándió pörkölve, durvára vágva
- 200 gr kétszer átszitált, majd tálba szitált finomliszt
- 6 közepes tojás, összesen 300 gr
- 450 gr porcukor
- 200 gr kiváló minôségû étcsokoládé
- 300 gr vaj

A lisztet összekevrjük a pekándióval. A tojásokat üssük fel egy nagy tálba és egy csipet só társaságával keverjük hozzá habverôvel a porcukrot több részletben. Legyen jó habos!
A csokoládét vízgôz felett felolvasztjuk, a vajat habzásig hevítjük, majd az olvasztott csokihoz keverjük. Amint kihûlt a csokis-vajas massza keverjük össze a tojásos-cukros keverékkel. Ha ez megvan, kanalanként adjuk hozzá a liszttel elkevert diót is. Ezzel a tészta el is készült. Egy sütôpapírral borított tepsibe (28*23 cm a Szakácsok könyvének javaslata) oszlassuk el egyenletesen a tésztát és mehet a 170 fokra elômelegített sütôbe. 35-40 percnyi sütéssel lehet elérni a tökéletes brownie állagot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése