2009. július 4., szombat

Gyümölcsrizs


Fotó nincs, csak rajz, szintén házikészítésû. Ugyanis a váratlan látogatók szempillantás alatt eltûntették a tálnyi gyümölcsös finomságot.
Azért recept van. Széplakon készült.

Gyümölcsrizs

Hozzávalók

- 50 dkg rizs
- fél liter víz
- kb. 3/4 liter tej
- 2 vaníliás cukor vagy egy vanília rúd kikapart belseje
- kristálycukor (ki, milyen édesen szereti)
- 2 dl habtejszín
- 5-6 db nagy nektarin
- 1 tálkányi szemezett ribizli

Az 50 dkg rizst fél liter víz és fél liter tej keverékével feltettem fôni, hozzáadtam a vaníliás cukrot és a kristálycukrot is. Fokozatossan tejjel pótoltam a folyadékot, míg a rizs teljesen meg nem puhult. Amint kihûlt a tejberizs belekevertem a felkockázott nektarint és a ribiszkét is. Ôk ketten együtt igazán nyerô páros! A legvégén forgattam hozzá a nem túl keményre vert tejszínhabot.
Ezek után már csak a hûtônek volt dolga vele.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése