2009. augusztus 10., hétfő

Sült cukkini saláta

Barátnômék kertjébôl szép, friss cukkini szállítmányt kaptunk, aminek nagyon örültem. Viszont tudtam, hogy ennyi itthon nem fog elfogyni, ígyhát egy részét szétosztottam a családban. Az itthon maradt példányokból pedig (többek között) sült cukkini saláta készült.

Hozzávalók:

- 2 db közepes cukkini
- 1 csokor újhagyma
- 3 db nagyobb paradicsom
- másfél csô fôtt kukorica
- 2 gerezd fokhagyma
- kakukkfû
- só
- frissen ôrölt bors
- olívaolaj

A cukkiniket max. fél centis karikákra vágtam. A fokhagymagerezdeket felaprítottam és átfuttattam egy teflon serpenyôben kevés olívaolajon. Utána a fokhagyma helyén nagyobb lángon elkezdtem megsütögetni a cukkini karikákat annyira, hogy már sötétebb barna foltok legyenek rajta, de ne legyen szenes (sajnos néhány karika nálam így járt:)). A serpenyôben sóztam és borsoztam ôket. A sütés végeztével felkarikáztam a csokor újhagymát és a paradicsomokat, felaprítottam a kakukkfüvet, valamint leszemeztem a másfél csô fôtt kukoricát (ami az elôzô napi fôzés maradéka volt). A saláta összeállításához elôvettem egy nagyobb tálat és rétegezve kerültek bele az összetevôk. Legalulra cukkini, aztán paradicsomkarikák, rá egy szórás kakukkfû, aztán újhagyma és kukorica. Ez így ment, míg minden hozzávaló el nem fogyott, közben még picit sóztam és olívaolajjal is megöntöztem a rétegeket. Még készült hozzá fokhagymás-joghurtos öntet, de ezzel nem kevertem össze a salátát, hanem mindenki tehetett az adagjára, ha kért.
Ja, a lényeg! Egyöntetű vélemények szerint egészen fenséges lett!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése