2009. augusztus 28., péntek

Francia lecsó a 13. kerületbôl

Sok ratatouille receptet elolvastam a neten és receptes újságokban, mire az én verziómat össszeraktam.
Gyanítom, hogy ez sem az autentikus változat, mindenesetre nagyon finom lett.
És egyébként is, az igazi ratatouille-ért inkább elutazom Provence-ba:)!

A hûtôben lévô paprika-paradicsom készlethez még vettem egy kis pótlást, így kb. 60-70 dkg paradicsommal és 40 dkg paprikával alapoztam meg a lecsómat. Ehhez jött még:

- 2 fej hagyma
- 2 kisebb cukkini
- 1 közepes padlizsán
- 3 nagy gerezd fokhagyma
- kakukkfû, rozmaring, bazsalikom
- só, bors
- olaj

A hagymát szálasra, a paprikát félkarikára, a paradicsomot (kimagozva), cukkinit, padlizsánt kockákra vágtam, a fokhagymát durvára daraboltam. A padlizsánt besóztam kb. 20 percre. Addig a hagymát egy wok-szerû serpenyôben némi olajon elkezdtem fonnyasztani, aztán jött hozzá a paprika és együtt senyvedtek közepesnél nagyobb lángon 5-6 percig.
A padlizsán kinyomkodás után a cukkínivel és a fokhagymával együtt került a serpenyôbe. Az utolsó beszálló a paradicsom volt. A fûszerek közül a kakukkfû dominált a legjobban, kiegészítve rozmaringgal és kevés bazsalikommal, valamint sóval és frissen ôrölt borssal. Folyadékpótlásként pedig a paradicsomok levét (leszûrve, magmentesen) hozzáadtam és 25 perc párolás után kész is lett.
Ez önmagában is nagyon finom, de mi ettünk mellé baconbe göngyölt pulykamellsültet, és a vörösbor is jól esett hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése