2009. november 6., péntek

Hideg lakoma

Jutalom a nap végén, mikor együtt tudunk vacsorázni itthon, kettesben (Gyermek már alszik). A non plus ultra pedig az, mikor együtt tudunk vacsorázni itthon, kettesben és nagyon finomat eszünk. Mint nemrég.
Kaptam a hentesnél szépen megtisztított karajt, azon túl, hogy leöblítettem tényleg nem volt dolog vele és ilyenkor mindig meglep, hogy ezek a nüanszok mennyire le tudják csökkenteni az étel előkészítésével járó időt. Hát sajnos nem a tisztított húsok országa vagyunk. :-(
Szóval a sertéskarajból fokhagymás, rozmaringos, zsályás sült készült.

Hozzávalók:

- 1 kg sertéskaraj
- 4 nagy gerezd fokhagyma
- két csipet szárított, egész rozmaring
- 1 kis csipet zsálya
- 2 ek. olívaolaj
- só, bors
- olaj
- 1 nagy fej hagyma

Összenyomtam a fokhagymagerezdeket, jól elkevertem az olívaolajjal, aztán mentek bele a zöldfűszerek is. A megmosott húst alaposan bedörzsöltem sóval és a frissen őrölt borssal, ezután kentem meg a fokhagymás fűszerkencével.
Egy tepsibe -amibe kényelmesen elfér a karaj- kevés olajat tettem, ezt felhevítettem a tűzhely egyik nagyobb lángján és megkapattam rajta a befűszerezett hús minden oldalát. Ezután némi vizet öntöttem alá, köré szórtam a nagyobb cikkekre vágott hagymát és betettem a sütőbe. Fólia alatt sütöttem kb. 45 percig, majd fólia nélkül 25 percig.

Lehet frissen-forrón is valamilyen körettel, salátával enni, de jól kifagyasztva, vékonyan szeletelve felvágott gyanánt is kitűnő. Nálunk most nagyrészt így fogyott el, kakukkfüves, újhagymás paradicsomsaláta kíséretében, a kenyérszeleteken pedig majonézzel és fekete olívapasztával (Görögországból kaptuk) ágyaztunk meg neki.

Fogadáson nyertem egy üveg francia vörösbort, azt bontottuk ki mellé.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése